Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Vadyba>Įmonių aprašymai>Įmonės ekonominės veiklos įvertinimas: IĮ "Jovaras"
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Įmonės ekonominės veiklos įvertinimas: IĮ "Jovaras"

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475
Aprašymas

Įvadas. Profesinių kompetencijų lentelė, kurias siekiama pademonstruoti baigiamajame darbe. Įmonių ekonominės veiklos įvertinimo teoriniai pagrindai. Verslininkystės raida. Smulkaus ir vidutinio verslo įmonių veikla. Verslo ekonominiai principai, rodikliai ir tikslai. Rinka ir jos įtaka įmonės veiklai. IĮ "Jovaras" ekonominės veiklos vertinimas. IĮ "Jovaras" veiklos charakteristika. Įmonės ekonominės veiklos analizės tikslai, uždaviniai ir metodai. Įmonės veiklą apibūdinančių ekonominių rodiklių analizė. Įmonės ekonominės veiklos analizės išvados. Išvados. Rekomendacijos.

Ištrauka

Mūsų šalies ekonominė padėtis nuolat gerėja, prisijungus prie Europos bendrijos,pagalbos sulaukiama ir iš stipriausiųjų ES šalių. Tačiau, nepaisant to, ne kiekvienai prekybos ar paslaugų įmonei pavyksta sėkmingai plėtoti pradetą verslą. Savaime suprantama, kad kiekvienas ūkio subjektas siekia pagrindinio tikslo - kuo mažesnėmis sąnaudomis pasiekti kuo didesnį pelną bei užimti stabilią padetį rinkoje.
Tačiau sėkmę retai kada garantuoja vien tik pigiau sukurtas produktas. Dinamiškoje ekonominėje situacijoje privalu įvertinti ir visus pašalinius veiksnius, o taip pat neužmiršti nuolatinės savo įmonės veiklos analizės. Praktikoje gausu pavyzdžių, kai pelningesnių rezultatų pasiekimui trukdo neefektyvus ir paviršutiniškas įmonės valdymas, nes visiškai nesigilinama į vidinius veiklos rodiklius. Tuo tarpu efektyviai ir apgalvotai paskirstant atskirus veiklos faktorius ir jų derinius galima pasiekti žymiai geresnių rezultatų. Svarbu tai, kad išanalizavus įmonės veiklą ir priėmus tinkamus sprendimus, patiriamos veiklos sąnaudos išlieka tokios pačios arba netgi sumažėja.
Veiklos analizė nėra naujiena tokiems Lietuvos rinkos lyderiams, kaip "VP Market", "Senukai", "Baltic Clipper", "Omnitel" ir kt., kuriuose nuodugniai apskaičiuojami visi pelną bei nuostolius lemiantys faktoriai. Dabartiniu metu ši problema aktuali mažesnio rango įmonėms, o ypač svarbi smulkiajam verslui, kur net ir mažiausi neefektyviai panaudoti ištekliai sudaro didelę procentinę dalį veiklos rezultatams. Dėl šių priežasčių pasirinkau smulkiojo verslo pavyzdį - mažmenine maisto produktų prekyba užsiimančią įmonę, kurios veiklą ir paanalizuosiu.
Tyrimo objektas - individuali prekybos įmonė "Jovaras".
Darbo tikslas - įvertinti prekybos įmonės "Jovaras" ekonominę veiklą.
Uždaviniai :
1) Smulkaus ir vidutinio verslo vaidmuo .
2) Išnagrinėti ekonominės veiklos principus ir rodiklius.
3) Nustatyti įmonės veiklos priklausomybę nuo rinkos tipo.
4) Pateikti individualios įmonės " Jovaras" veiklos charakteristiką
5) Atlikti individualios įmonės "Jovaras" ekonominę veiklą apibūdinančių rodiklių analizę.
6) Pateikti ekonominės veiklos analizės apibendrinimą ir tobulinimo kryptis.

1. 1. Verslininkystės raida

"Verslas-ne vien turtėjimo priemonė...Verslas teikia malonumą, nes jis nuolatos skatina galvoti, reikalauja visų proto pastangų, kasdien sprendžiant begalę įvairiausių klausimų- nuo smulkiausių dalykų iki principinių...."(V.Žilinskas ir kt.,2004).
Verslininkystės mokslo pradžia laikoma XVIII a.antra pusė. Jau 1776 m. škotų mokslininkas Adamas Smitas ( Adam Smith;1723-1790) knygoje " Tautų turtas" rašė apie rinkas ir motyvus bei kuriančius entuziastus. Tada sumanūs verslininkai išrado naujų gamybos būdų , tobulinčių gamybos technologijų. Buvo pradėtos masiškai gaminti prekės, kurias reikėjo realizuoti rinkoje. Pradėjo formuotis verslininkystės mokslas. Terminą verslininkystė ypač išpopuliarino XX a. 5-ojo dešimtmečio pradžioje austrų ekonomistas Džosefas Šumpeteris ( Joseph A. Schumpeter;1883-1950). Jo nuostata: sveika ekonominė sistema ta, kurią dažnai laužo "daugiametė kūrybinio griovimo vėtra..."D. Šumpeteris ekonomikos pokyčius sieja su iniacytiviu asmeniu- verslininku, kuris skatina šį procesą."Pajutęs pokytį anksčiau už kitus, kurį laiką galėsi būt rinkos lyderiu, kol tave pasivys konkurentai,"- teigia verslo žinovai.Tad, verslininkystė yra glaudžiai susijusi su pokyčiais.
Verslininkystė apibrėžiama kaip verslo idėjos brandinimas ir įmonės sukūrimas tam sumanymui įgyvendinti. Asmuo,kuris pastebi aplinkinius pokyčius ir galimybes išnaudoja, kad peteiktų rinkai naujų prekių ir paslaugų, vadinamas verslininku. Jis sugebėjimus sutelkia į tai, kad pokyčiai prasidėtų- kuodrąsesnė idėja, tuo ji vertingesnė, bet ir rizingingesnė. Verslininkystė gali atsirasti tada,kai individas ar jų grupė pradeda naują verslą.
Rinkos varomoji jėga yra verslininkai.Jų iniciatyvas organizuoti naują verslą skatina moralus ir materialus nepasitenkinimas esama padėtimi ir naujovių siekimas. Kita vertus, konkurencija priverčia veikti,ieškoti naujų paslaugų rūšių, gamybos būdų ir tolesnių srendimų.
Bendriausiais bruožais verslą galima išreikšti kaip veiklą,susietą su prekių gamyba ,prekyba bei paslaugų teikimu siekiant gauti pelno. Verslas- tai veikla, teikianti naudą verslininkui ir kitiems asmenims,tarpininkaujantiems prekių mainams. Be prekių mainų ,teikiama ar gaunama nauda nebus verslas. Pav., jei mes pasigaminsime produktą saviems reikalams, tai dar nebus verslas .Jei tą produktą ar paslaugą parduosime- mūsų veikla įgaus verslo pobūdį.
Kiekvieno verslo pagrindas yra verslininkas (savininkas ar valdytojas). Rinkos ekonomikoje verslininkystė visada daugiau ar mažiau susijusi su rizika ir problemomis. Todėl verslininkas turi ne vengti, bet išmokti jausti rizikas, siekti sumažinti problemas, įvertinti jų laipsnį ir neperžengti rizikai leistinų ribų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-23
DalykasĮmonių aprašymų diplominis darbas
KategorijaVadyba >  Įmonių aprašymai
TipasDiplominiai darbai
Apimtis47 puslapiai 
Literatūros šaltiniai19 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis121.68 KB
AutoriusLaura
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasD.Aleksandravičienė
Švietimo institucijaŽemaitijos kolegija
FakultetasRietavo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Imones ekonomines veiklos ivertinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Diplominiai darbai
  • 47 puslapiai 
  • Žemaitijos kolegija / 4 Klasė/kursas
  • D.Aleksandravičienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą